רוק מתקדם - מדריך עברי - חזרה לעמוד ראשי
המדריך העברי לרוק מתקדם - חדשות, ביקורות, להקות, מאמרים, ראיונות, ביוגרפיות - כל מה ש'פרוגרסיב'
רוק מתקדם > חדשות ואירועים > דרים ת'יאטר בישראל

לוגו להקת דרים ת'יאטר להקת דרים ת'יאטר בישראל 2017

Dream Theater in Israel 2017

אימג'ס, וורדס אנד ביונד

Images, Words & Beyond

חמישי, 12 אוקטובר 2017

ביתן 2, מרכז הירידים, תל אביב

במסגרת סיבוב הופעות המציין 25 שנה לאלבום אימג'ס אנד וורדס

עודכן:

להקת דרים ת'יאטר לאחר הופעה בלונדון

  • ג'ון פטרוצ'י - גיטרות

  • ג'יימס לברי - שירה

  • ג'ורדן רודס - קלידים

  • מייק מנג'יני - תופים

  • ג'ון מיאנג - בס


דבר ההפקה: התנצלויות, הבהרות ותודות

  • לגבי נושא הברקודים שהיו חסרים בכ 10% מהכרטיסים - מדובר בבעיה טכנית, אך לפי ההתרשמות שלנו בשטח עובדי חברת Tixewise פעלו במהירות וביעילות בקופות ולא נוצרו עיכובים מיותרים לאלו שלא קיבלו ברקודים במייל המקורי. בכל מקרה אנחנו מתנצלים על הבלבול בנושא, ואנחנו פועלים מול Tixewise כדי להסיק מסקנות לפעם הבאה.

  • לגבי מועד תחילת ההופעה: ההופעה נקבעה להתחלה ב 21:30 בדיוק, אך מנהל סיבוב ההופעות של הלהקה והמנהל הטכני - ככל הנראה עקב אילוצים של הלהקה, החליטו לעלות ב 21:00 בדיוק. לשמחתנו צוות הקופות עבד ביעילות ותוך 10-15 דקות כל הקהל שהגיע מאוחר (הדלתות נפתחו ב 19:30) נכנס להופעה.

  • לגבי הסאונד בהופעה - כמו כל הופעה שמתקיימת באולם סגור מבטון, הסאונד פחות טוב ככל שמתרחקים מהבימה, וכך היה גם אתמול. הוא גם בדרך כלל פחות טוב ב 3-4 שירים הראשונים, עד שהסאונד-מן של הלהקה "לומד" את האולם והסאונד - ומשפר בהדרגה אותו, כך היה גם אתמול. בכמה עמדות שבדקנו הסאונד היה מדהים, אך שמענו גם דברים הפוכים - ורצינו להסביר זאת. [הסבר - אורי ברייטמן: מי שקנה כרטיס גולדן רינג ב-569 שקלים נהנה מסאונד טוב, אך מי שנדחק אחורה עם כרטיס רגיל ב-369 שקלים קיבל סאונד שונה לגמרי, לעתים גרוע ביותר]

  • לגבי נושא האבטחה: הלהקה דרשה לא לצלם ההופעה עם ציוד מקצועי מעבר לצלמים שקיבלו אישור זה, ולא לצלם קטעי וידיאו - בתדריך לחברת האבטחה הנושא הועבר למאבטחים (בהופעה הועסקו 60 מאבטחים), כולל נושא איסור העישון. גם כאן שמענו לא מעט תלונות לגבי מאבטחים שנהגו בכוח מופרז, מנעו צילום בכלל, או לא מנעו צילום. כל מי שנתקל בכוח מופרז, אלימות, או להיפך - התעלמות של המאבטחים מההנחיות, אנא שלחו לנו את הפרטים ופרטים שלכם ליצירת קשר למייל info@progstage-productions.com, הנושא יבדק עד תום ובמידת הצורך יועבר לבדיקה של גורמים מוסמכים.

  • תודה לכל הקהל הנהדר שהגיע אתמול לראות את Dream Theater מסיימים בישראל את סיבוב ההופעות האירופאי של Images, Words and Beyond! אלו היו 3 שעות מדהימות, גם בשבילנו כמעריצי הלהקה, והלהקה הוכיחה שוב ושוב למה היא נחשבת ללהקות הפרוג מטאל הגדולה מאז ומעולם.


ביקורות קהל

אמיר הרשקוביץ: בחלק ראשון לאברי נשמע סחוט, אבל בחלק השני הוא זרח. לגבי הסאונד, הבמה מוקמה באופן לא סימטרי, מה שגרם לצד אחד לקבל סאונד לא טוב, ובצד אחר סאונד משופר. אני ביליתי כל ההופעה עם אטמים כך שהפעם לא אבקר את הסאונד כי אין לי מושג. וכל החברים שלי היו בגולדן, אז הייתי בודד, ולא באו למחות איתי על קיומו של החוצץ.

עידו אלגום: הופעה מצוינת. הייתי שורה ראשונה בגולדן ככה שאני לא יודע אם מותר לי להיות ביקורתי על הסאונד. מסכים עם מה שנאמר על לברי... רק דבר אחרון - פרוגסטייג': הפקה ברמה הנמוכה ביותר והביזיונית שיש וראיתי מימי. שולחת חבורה של בבונים [מאבטחים] להפריע באמצע ההופעה. כל ההתנהלות עם הכרטיסים הייתה מביישת. האיסור להכניס מים אטומים, שנגוז אפילו אצל שוקי וייס בפארק הירקון. לא חוזר לאף הופעה שלהם. אני איתם סיימתי.

אילון אנגל: הכל הלך חלק. כניסה מהירה. היה מרווח בהאנגר, לא היה תור מטורף מול המרצ'נדייז כמו שבד"כ יש ויכלת להמתין בשקט בחוץ עד שיתחיל. בזמן ההופעה המאבטחים עברו בין אנשים וביקשו מהם לכבות ג'וינטים (אולי גם סיגריות) - שזה בהחלט היה מבורך.
הסאונד - באופן כללי הסאונד היה רע, אבל בחלק הראשון הוא ממש היה זוועה ותוקן בהמשך. ווליום מאוד גבוה.
הסטליסט - ידענו מה הולך להגיע. החלק הראשון קצת מאכזב, השני די מפצה.
הלהקה - מנג'יני הפתיע לטובה (ביחס לזיכרון האחרון שלו מ-2011) עם ביצוע די נאמן למקור. רודס לעומת זאת אכזב, לפחות אותי. אסור לו לנגן שירים של שריניאן.
הביצוע המנצח - אנאד'ר דיי (Another Day).
הקהל - אולי בגולדן רינג הייתה אווירה טובה, אולי זה בגלל הגודל של ההאנגר. אבל לא הרגשתי את מה שהרגשתי בהופעות של הייקן או מייק פורטנוי, למשל.

עדי מיקלר: אנשים עישנו חופשי ואף אחד לא עצר בעדם (לא גולדן). עצוב שלא אוכפים את החוק במקומות סגורים.

ג'יימס גבע: היתה הופעה מדהימה. מבחינתי, הכניסות עברו חלק, קניתי כרטיס לגולדן והסאונד היה פשוט מדהים. נגנים, מוסיקאים ופרפורמרים אגדיים אחד אחד. חוויה של פעם בחיים.

נועה פינק: אני היחידה שמאוכזבת קשות מהסאונד? היה נורא מבחינתי. חיכיתי כ''כ הרבה זמן להופעה הזאת, בפעם הבאה הופעה רק בחו"ל!

יאן טאנוס: הפקת סאונד גרועה ביותר. ממש חבל! בכל אופן תודה על מאמצי הבאת דרים ת'יאטר. היו מצוינים כהרגלם (גם לברי)

יואל פלדמן: הסאונד היה מלא פידבקים ואקו שהפריעו לשמוע 70% מהזמן (ברמה של לכסות אוזניים), חומת הגולדן רינג (היתה מוגבהת?!) הרגישה לכל מי שהיה מאחור ורצה להתקרב לבמה כאילו כולם בגובה 2.10 מ'.
מסכי וידאו - שנת 2017, מחיר 389 ש''ח לכרטיס - למה אי אפשר להנעים את החוויה לכולם כמו בכל הופעה בהיכל מסוג זה?
והכי חשוב, אחרי שעה וחצי בדרכים, להגיע היישר אל השיר השלישי להופעה שהוקדמה בחצי שעה ללא התראה - הזוי ומעליב. לפחות רבע מהאולם לא היה עדיין בפנים (בשעה 21:20). זה "הפיצוי" אחרי האיחור של פורטנוי בשעתיים לפני מספר חודשים (בגלל תקלת מסכים)?

עומרי תבור: נהניתי מאוד. הייתי מקדימה בגולדן עם אטמים, הסאונד היה בסדר גמור לדעתי. לברי נשמע ממש רע בחצי הראשון, מאוד השתפר בשני אבל עדיין, הוא לא עומד באותה רמה של המוסיקאים המצויינים האלו. נראה לי שעישנתי פסיבית איזה 28 ג'וינטים. ממש כל הכבוד על הסטליסט הארוך. מעל שעתיים וחצי, זה ממש לא מובן מאליו. הביצוע של 'ווייט פור סליפ' (wait for sleep) היה מרגש ומפתיע. ההופעה התחילה חצי שעה לפני שפורסם, מזל שהגעתי בול בזמן. יש משהו מאוד מכני באינטרקציה של הלהקה מול הקהל, קשה לי להסביר בדיוק.

אביב מלול: פשוט הרגו אותי עם העישון, אני אסמטי ועישנו לידי רוב ההופעה. למזלי לא היה לי קוצר נשימה. היה לי מזל גדול, כי אם כן הייתי יוצא מההופעה, זה לא אחראי בכלל שאמרו שהמקום ללא עישון וכולם שמו פס גדול.

ברק משה-סולומון: ההופעה, כמובטח, באמת היתה גדולה מהחיים. הסאונד היה אחלה למעט 3 השירים הראשונים, הכניסה היתה לדעתי די מהירה, למעט בקטע של הברקוד שהנציגה בכניסה התקשתה קצת לאמת אותו (לא נעים אבל לא נורא). כמה דגשים ולקחים לפעם הבאה: לא שילמתי כמעט 400 שקל כדי לראות את הגב של הצופים בגולדן רינג. כשאתם שמים את המחסומים יש לדאוג שהאנשים לא עומדים או יושבים עליהם. לדעתי, עמדת התאורה וההגברה לא צריכה לעמוד כל כך קרוב לבמה, כך שיצא מצב שהיא הסתירה לחצי אולם את ההופעה. כשאתם רושמים שעת התחלת הופעה אנא תנסו להיות עקביים. לגבי עישון, דווקא נתקלתי במאבטחים שעישנו לידי (!) כך שמדובר במקרה קלאסי של חתול שנתנו לו לשמור על השמנת... כך או כך נהנתי מההופעה! יישר כוח !

קרן עמיחי: היינו ממש קרובים לבמה ולמאבטחים בגולדן רינג, והיו לידנו המון אנשים שעישנו כמה וכמה פעמים לפני ובמהלך ההופעה, ולא הוער להם בשום שלב (כן העירו על צילומי וידאו מדי פעם). חזרנו מסריחים מסיגריות עד העצם וגרונות יבשים מעשן (וכן ניסיתי להעיר להם בעצמי וזה לא עזר), במידה כזו שכבר לא הייתי בטוחה מה המדיניות באולם. גם לא ראינו שלטים. מקווה שבפעם הבאה האבטחה בנושא תוגבר.

מתן רוזן: הייתה הופעה מדהימה! רק בבקשה לפעם הבאה: 1) אל תשקרו לגבי שעת תחילת ההופעה. 2) הסאונד היה זוועת עולם, תעשו הופעה בדשא מחוץ לאולם. 3) תשאירו את ג'יימס לברי בבית.

גליה בהט: הסאונד בחלק הקדמי של האזור הרגיל היה בסדר, לפחות בצד שמאל, אבל קצת מאחורי זה, לפחות בצד ימין, היה זוועתי. אין שום איזון והכל שטחי. השירה לעתים נשמעה כאילו מישהו סתם צורח לתוך מיקרופון, כשהייתי ליד הכניסה.

רן ששון: תשמעו, פרוגסטייג' - תודה שהבאתם את הטובים ביותר לארץ. מבטיח לבוא גם בפעם הבאה. אחרי כל המחמאות, יש ענין קטן : הסאונד. עכשיו אם זה היה Tool או איזו להקת דיסטורשן - מילא (למרות שלדעתי מינארד היה שובר גיטרה או משהו). אבל מדובר בלהקה עם הסאונד הטוב ביותר על הפלאנטה, אז מה נהיה? כבר בהופעה הקודמת היתה הבעיה הזו, ברמה פחותה לדעתי. הפעם זה לא סביר. אם אתם רוצים לפתור את זה, אז תעשו בחורשה בחוץ כמו בפעם הראשונה, או תפתרו את זה בדרך אחרת (רמז: לא נוקיה). תחשבו מחוץ לקופסה - אולי קיסריה, אולי תמנע. אשמח לעזור. הבטחתי לבוא גם בפעם הבאה, אז עשו טובה ובואו נפיק לקחים ונשתפר.

אריק טופז: אז אני לא הייתי בגולדן, הייתי ממורכז הכי אחורה שאפשר להיות עם חברים, מקום שדווקא היה נראה קרוב יחסית לזה שהוא הכי אחורה שאפשר להיות (מאחורי הסטנד של הבירה) ומאיפה שאנחנו עמדנו היה פשוט נורא. סבלתי הרבה יותר ממה שנהניתי, הסאונד היה פשוט קטסטרופה, הווליום היה גבוה ממש, הרבה יותר מדי ובמיוחד בוואקלים של לברי, הצווחות שלו גמרו לי את האוזנים. הוולים רצח כל פיסת הנאה ששאר ההופעה (כשלברי לא פתח את הפה) יכלה להסב בפוטנציאל. פשוט חוויה נוראית, ההופעה הכי גרועה שהייתי בה בשנים האחרונות ואני הולך ללא מעט הופעות, ואני חולה על דרים תי'אטר באופן כללי.

איריס שלו: בשתי מילים - היה מעולה. כן, גם הסאונד. עמדנו באמצע הגולדן. סוף סוף, ובשונה מהאלבומים, בהם הוא מונחת משום מה - אפשר היה לשמוע בבירור את מיונג. פטרוצ'י - אל. אין לי מילה אחרת לתאר אותו. פורטנוי היה קצת חסר לי אבל היי, you can't always get what you want.

תגובות הקהל נאספו בפייסבוק, בדף האירוע ובקבוצת פרוגיסטאן


רשימת השירים שבוצעו בהופעה בתל אביב

סט-ליסט רשמי וקבוע, מסיבוב ההופעות הנוכחי

1. דה דארק איטרנל נייט
2. דה ביגר פיקצ'ר
3. הלז קיצ'ן
4. דה גיפט אוף מיוזיק
5. אאואר ניו וורלד
6. פורטרט אוף טרייסי - קאבר של ג'אקו פסטוריוס
7. אז איי אם
8. ברייקינג אול אילוז'נס

מערכה שנייה:
ביצוע שלם של האלבום אימג'ס אנד וורדס משנת 1992
9. פול מי אנדר
10. אנאד'ר דיי
11. טייק דה טיים
12. סראונדד
13. מטרופוליס חלק 1
14. אנדר אה גלאס מון
15. ווייט פור סליפ
16. לרנינג טו ליב

הדרן - היצירה צ'יינג' אוף סיזנס בשלמותה:
17. דה קרימזון סאנרייז
18. אינוסנס
19. קארפה דיאם
20. דה דארקסט אוף ווינטרס
21. אנאד'ר וורלד
22. דה אינבטבל סאמר
23. דה קרימזון סאנסט

סך הכל: 180 דקות של הופעה + 20 דקות הפסקה


כרטיסים ומחירים

  • כרטיס רגיל בעמידה - 369 ש' דרך פייפאל (3,000 כרטיסים הוצעו למכירה)
  • כרטיס גולדן רינג (עמידה קרוב לבמה) - 569 ש' (מספר מוגבל; רק 1,000 כרטיסים כאלו הוצעו למכירה; עד גמר המלאי)
  • חבילות VIP נמכרות בנפרד באתר הלהקה - במחיר 260 דולר (חבילת זהב) או 360 דולר (חבילת פלאטינום). יוצעו למכירה כ-100 חבילות כאלו. שימו לב: שתי חבילות ה-VIP כוללות כרטיס גולדן רינג, אך רק חבילת הפלאטינום כוללת מפגש עם חברי הלהקה.
  • המיקום: ביתן 2 החדש של גני התערוכה בתל אביב
  • הפקה בישראל: פרוגסטייג' (ProgStage)
  • מכירת כרטיסים רשמית דרך האתר: dreamtheaterisrael.co.il
  • נכון ל-28/8 נותרו רק 50 כרטיסי גולדן רינג (מתוך 1,000) ובסך הכל נמכרו כ-2,500 כרטיסים למופע.
  • החזר כספי על הפקות קודמות של פרוגסטייג' שבוטלו או נדחו ניתן לקבל בדוא''ל הבא: progrefund@gmail.com
  • בוטלו בארה''ב 4 הופעות של דרים ת'יאטר - בערים יוסטון, נאשוויל, פיניקס, באפלו. פטרוצ'י התנצל על הביטולים והבלגן בפני המעריצים ב-18/8.






התגובות שלכם: מה יש לכם לומר על ההופעה של דרים בת''א?


אודות האתר / עמוד ראשי / חדשות ואירועים / ביקורות אלבומים / להקות ואמנים / הספר

Email: uribreitman@gmail.com

Mitkadem.co.il