רוק מתקדם - מדריך עברי - חזרה לעמוד ראשי
חדשות רוק מתקדם, אירועים, הופעות - ישראל או בעולם

2010

31 דצמבר (שישי):   פרויקט מיוחד של 'תרבות מעריב' בשיתוף עם עורכי 88FM: מאה אלבומי הבכורה הגדולים של כל הזמנים (מכת בכורות). במקום השלישי: קינג קרימזון; במקום הרביעי: פינק פלויד; מקום 14: מייק אולדפילד; מקום 36: אמרסון לייק פאלמר; מקום 40: קאמל; מקום 89: ג'טרו טאל; מקום 94: הפרויקט של אלן פארסונס; מקום 95: רר ברד. מחמאות לכותבים בועז כהן, רוני ידידיה ומשה מורד על שהזכירו לקוראים שלא הכל מיינסטרים, ולא הכל פאנק-דיסקו.



29 דצמבר (רביעי, 22:00):   להקת באבל באת' (Bubble Bath) מבצעת קאוורים ליצירות רוק מתקדם מפורסמות; מועדון סאבליים תל אביב. רשימת השירים תיבחר על פי משאל גולשים פומבי בפייסבוק.



17 דצמבר (שישי):   נפטר קפטן ביפהארט, מוסיקאי אוונגארדי ששילב רוק עם הלחנה מודרנית נסיונית, פסיכדליה וג'אז חופשי. ביפהארט, ששמו האמיתי דון ואן ולייט (Don Van Vliet), נפטר ממחלה בקליפורניה בגיל 69, לאחר שהקליט כתריסר אלבומי אולפן עם ה-"מג'יק באנד" בין השנים 1965-1982. ואן ולייט, שהיה ידיד טוב של פרנק זאפה, ייזכר בעיקר בזכות האלבום המהפכני 'טראוט מאסק רפליקה' מ-1969. הוא פרש מעולם המוסיקה ב-1987, הפך לצייר מקצועי, והחל לסבול מטרשת נפוצה, ממנה מת, כאמור, בסוף 2010.



13 דצמבר (שני):   התאבד קלידן להקת בארקלי ג'יימס הארווסט, וולי ולסטנהולם. הקלידן, יליד אנגליה 1947, שם קץ לחייו בגיל 63 בעקבות מחלת נפש. וולסטהולם, ששמו הפרטי האמיתי הוא סטיוארט, הקים את הלהקה ב-1967 עם ג'ון ליס, ועזב אותה ב-1979 מכיוון שלא היה מרוצה מן הכיוון המוסיקלי של הלהקה. הוא לימד את עצמו לנגן על הקלידים, ושלט במלוטרון, אורגן, פסנתר וסינתיסייזרים.



6 דצמבר (שני, 21:00-22:00):   השדרן אסף קפלן מארח את גבי שושן ואלי מגן, שני חברי להקת אחרית הימים, במסגרת תוכנית הרדיו הפרוגרסיבית שלו ברדיו קול הקמפוס (106fm), שחרזאדה, בשעות 21:00 עד 22:00. 'קול הקמפוס' היא תחנת הרדיו של בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי של המכללה למינהל, ראשון לציון.



4 דצמבר (מוצ''ש, 20:00):   להקת סטרוברי (Strawberry), הרכב רוק מתקדם ישראלי, מופיע במועדון 'סאבליים' בתל אביב (רחוב סלמה 53). חברי הלהקה: כרמל פרג'י (שירה, פסנתר וקלידים); עמרי רוביסה (גיטרות); גיל מאיר (גיטרות); אדם מילינר (בס); אסף קרני (תופים, שירה). עיר מוצא: כפר-סבא.



3 דצמבר (שישי):   להקת קרוואן (Caravan) מתאחדת להופעה חגיגית, שתצולם לדיוידי באולפני מטרופוליס (לונדון). רק 140 אנשים יצפו במופע זה. במסגרת סדרת ITV Legends הוזמנו להופיע באותו מקום ובאותם תנאים גם ריק ווייקמן, ואן דר גראף ג'נרייטור ולהקת ברקלי ג'יימס הארווסט.



29 נובמבר (שני, 21:30):   להקת הדבשות בתל אביב - מועדון בארבי, רח' קיבוץ גלויות 52. כרטיסים: 50 שקלים. הדבשות יתארחו באולפן 'קול הקמפוס' (106fm באיזור תל אביב) ביום שני, 22 נובמבר, במסגרת התוכנית 'שחרזאדה' של אסף קפלן.



21 נובמבר (ראשון):   להקת מג'נטיק, הרכב רוק מתקדם ישראלי, העלה לרשת גרסה חופשית לאלבום הכפול in the dream שיצא לאור באוגוסט 2010. באלבום 23 שירים. ניתן לקנות אותו אונליין במחיר 40 שקלים. חברי הלהקה: דורין מנדלבאום (שירה, פסנתר, חליל-צד), בועז פלג (שירה, גיטרות, קלידים), אורי כתבן (גיטרות), ארז אמניפור (בס, שירה), טל שקד (תופים). נגנים אורחים באלבום: שי ילין (קלידים), אלי חן-טוב (כינור), זאב זילברמן (כינור), מאיה פליקסברוט (ויולה), מיכל אלוש (צ'לו), אלעד קינר (קונטרה-בס), ארנון דה-בוטון (טרומבון, חצוצרה), אלי פרמינגר (חצוצרה), טל קיסרי (קרן יער).



20 נובמבר (מוצ''ש, 20:00):   להקת הארנב הלבן בהופעה - אוזן-בר, המלך ג'ורג' 48, תל אביב. להקה פותחת: קדחת.



16 נובמבר (שלישי):   משאל פרוג עברי שעורכת להקת באבל באת' הישראלית ב'פייסבוק': מהן שלושת יצירות הרוק מתקדם האהובות עליכם? הלהקה מציעה כרטיס זוגי למי שיבחר את היצירות שיבוצעו לייב בהופעה הקרובה ב'סאבליים'.



14 נובמבר (ראשון, 21:00):   הגיטריסט אלן הולדסוורת' מגיע לישראל להופעה - מועדון רדינג 3, נמל תל אביב. הולדסוורת' בן ה-64, חבר הלהקות 'ברופורד' ו-UK, יגיע במסגרת טריו עם המתופף האגדי צ'ד ווקרמן והבסיסט ארנסט טיבס. מחיר כרטיס: 229 שקלים.



10 נובמבר (רביעי):   ספר ראשון מסוגו על פרוגרסיב מטאל יוצא לאור. ג'ף ווגנר כותב על 40 שנות פרוג-מטאל, עם הקדמה מאת סטיב וילסון (פורקיופיין טרי). הספר מכיל 400 עמודים ו-100 תמונות. מחיר: 35 דולר כולל משלוח בינלאומי. שם הספר: Mean Deviation, משחק מילים על הביטוי הסטטיסטי 'סטיית תקן', שמשמעותו באנגלית גם 'סטייה אכזרית/ממזרית'. כך נראית העטיפה.



5-6 נובמבר (שישי-שבת):   פסטיבל רוק מתקדם איטלקי בן יומיים, תחת השם Prog Exhibition מתקיים בעיר רומא. הלהקות המשתתפות: פי-אף-אם (PFM) עם איאן אנדרסון, לה אורמה (Le Orme) עם דיויד קרוס (קינג קרימזון), באנקו עם ג'ון ווטון, אוסאנה עם דיויד ג'קסון (ואן דר גראף), ובסך הכל 10 להקות. נוסע וידווח: עידו אמיתי.



28 אוקטובר (חמישי):   סולן להקת דרים ת'יאטר, ג'יימס לברי, מבטל את סיבוב ההופעות האמריקני שלו. הסיבה: בעיות עם השגת ויזות עבודה לשניים מחברי הלהקה (קנדים), בארצות הברית. כל קוני הכרטיסים יקבלו כספם בחזרה. לברי הוציא אלבום סולו חדש ("סטטיק אימפולס") באוקטובר 2010.



12 אוקטובר (שלישי, 21:30):   להקת הארנב הלבן בהופעה - מועדון בארבי, תל אביב. הופעה מיוחדת יחד עם להקת אומהגומה, שיבצעו קאברים של פינק פלויד, בערב רוק-פסיכדליה.



27 ספטמבר (שני):   רוג'ר ווטרס חוטף אש מן הליגה נגד השמצה בארצות הברית (ADL). בהודעה לעיתונות שהוציא הארגון היהודי, הממוקם בניו-יורק, נאמר כי רוג'ר ווטרס השתמש בסטריאוטיפים אנטישמיים במסגרת סרטון שהוצג בסיבוב ההופעות החדש של 'החומה'. בסרטון מוצגות פצצות בצורת מגן-דוד המוטלות ממטוס-קרב, כשלאחריהן מוטלות פצצות דומות עם סמל מטבע הדולר האמריקני. הליגה למען השמצה 'שכחה' לציין כי במסגרת אותו סרטון הוצגו גם פצצות בצורת הצלב הנוצרי, הסהר האיסלאמי ואפילו חברת מרצדס-בנץ. הביקורת של ווטרס, לפיכך, היא על שלוש הדתות המונותאיסטיות ועל הקפיטליזם התעשייתי, ולא רק על היהדות או על ישראל. לאור הרגישות היהודית-ישראלית לנושא זה, סביר להניח כי פרסומי הליגה נגד השמצה בנושא ווטרס, יקשו על אמרגן ישראלי להזמין אותו לישראל עם ההפקה של 'החומה'.



23 ספטמבר (חמישי):   קית' אמרסון נאלץ לבטל סיבוב הופעות עם גרג לייק ביפן ובאירופה, בגלל ניתוח שעבר בלונדון להסרת גידול במעי הגס התחתון.



17-18-19 ספטמבר (שישי-שבת-ראשון):   פסטיבל רוק באופוזיציה 2010 התקיים בצרפת. משתתפים: גונג, ארט ברז סונגבוק, סליפיטיים גורילה מיוזיאום, יאניק טופ (אינפרנל מאשין), ת'יירי זאבוטזף, קספר ברוצמן, ראשונל דיאט, פול בלאסט, מיריודור, ג'נבייב פוקרול, אקווסרג'. בארכיון יש לנו כתבות מלאות על הפסטיבל של 2009 וגם של 2007.



8 ספטמבר (רביעי):   מייק פורטנוי עוזב את דרים ת'יאטר. המתופף של להקת הפרוג-מטאל הגדולה בעולם נוטש את ההרכב שייסד ב-1985, לאחר 25 שנות פעילות רצופות. פורטנוי טוען כי רצה לקחת הפסקה מהלהקה בשביל לעבוד על פרויקטים נוספים, אבל חברי הלהקה לא הסכימו לעצור את המכונה, כהגדרתו. פורטנוי גם רמז שהלהקה כולה היתה זקוקה לרענון. דרים ת'יאטר, מצידה, כבר הודיעה שתיכנס להקלטות אלבום חדש כמתוכנן בינואר 2011.



3 ספטמבר (שישי, 22:00):   מי ירה ברוק המתקדם - סינמטק תל אביב. מרתון של חמש שעות עם להקות הפרוגרסיב הגדולות, חומרים תיעודיים, הופעות וקליפים על המסך הגדול של הסינמטק.



30 אוגוסט (שני, 22:00):   להקת סוסיתא בהופעה - מועדון תמונע, תל אביב. הלהקה מציגה קלידן חדש: קובי ליליאן. מחיר כרטיס: 40 ש''ח. ניתן להאזין לחומרי הלהקה באתר בנדקמפ.



28 אוגוסט (מוצ"ש, שני אירועים במקביל):  
1) ערב רוק מתקדם במועדון הביט בחיפה - חומרים מקוריים וביצועים לקלאסיקות פרוגרסיב. בהשתתפות 3 להקות: להקת באבל באת' (Bubble Bath) עם קאוורים ללהקות יס, קינג קרימזון, ג'נסיס, ג'טרו טאל, קאמל, זאפה, פוקוס וששת; להקת הארנב הלבן עם פרוגרסיב הארד רוק מקורי בעברית, ולהקת מג'נטיק עם רוק מתקדם (ועוד הרבה יותר מזה) מקורי באנגלית. מחירי כרטיסים: 50 שקלים בערב המופע, 40 שקלים במכירה מוקדמת (קופות העיר, 077-7000555, koopot.co.il), ומחיר מיוחד של 20 שקלים לחיילים ונוער. הערב יחל ב-21:00 ויסתיים אחרי חצות.
פירוט בדף האירוע באתר מועדון הביט. כתובת המועדון: רח' שדרות הנשיא 124, חיפה. מפת הגעה מדויקת.

2) להקת פיי-קיו (Pie-Q) מתארחת בהופעת השקת אלבום הבכורה של להקת 'רואד טו איוונמיינד' (Road to Evenmind) - להקת פרוגרסיב ישראלית שהקליטה את האלבום בחו"ל. ההופעה תחל ב-21:00 במועדון הסאבליים בתל אביב.



24 אוגוסט (שלישי):   המתופף טאצויה יושידה מגיע שוב לישראל עם ההרכב הקטן 'סאקס רואינס' (Sax Ruins). ההרכב החדש הוציא אלבום בכורה בשנת 2009 (Yawiqou). ההופעה תתקיים במועדון לבונטין 7 תל אביב. המוסיקה מוגדרת בתור "ביג-בנד שמנגנת פרוגרסיב ג'אז-קור". כרטיסים: 80-90 שקלים. יושידה הוא גם מנהיג להקת קואנג'י היאקי, עליה כתבנו באתר זה (ויוה קואנג'י, אנגר שוספה).



23 אוגוסט (שני, 21:00-22:00):   שעה של רוק מתקדם ברדיו קול הקמפוס: אסף קפלן מארח את אורי ברייטמן, במסגרת תוכנית הרדיו הפרוגרסיבית שלו ברדיו קול הקמפוס (106fm), 'שחרזאדה', בשעות 21:00 עד 22:00. 'קול הקמפוס' היא תחנת הרדיו של בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי של המכללה למינהל, ראשון לציון.



17 אוגוסט (שלישי):   דיויד אלן, מנהיג להקת גונג, מגיע להופעה אחת בישראל עם ההרכב 'יוניברסיטי אוף ארורס' (University of Errors), במועדון בארבי תל אביב. בתוכנית: יצירות של סופט מאשין, גונג וקריירת הסולו של אלן. אלן כבר הופיע בישראל לפני שנתיים (מאי 2008) עם אותה להקה, ובאותו מועדון.



6, 7, 9 אוגוסט (שישי, שבת, שני):   להקת ג'טרו טאל מופיעה שלוש פעמים בישראל: אמפי שוני (בנימינה) ביום שישי, 6 אוגוסט; אמפי קיסריה במוצ''ש (7/8), ובירושלים ביום שני (מתחם הרכבת הישנה, 9/8). ההופעה בשוני (המכונה כיום 'זאפה אמפי שוני') התווספה באמצע חודש יוני. הכרטיסים לקיסריה כבר נמכרים היטב בקופות הדרן ובאתר הדרן באינטרנט. ההופעה בירושלים נמכרת דרך אתר 'בימות'.



6 אוגוסט:   בועז כהן כותב ב'תרבות מעריב' על אוסף הרוק המתקדם החדש שמייבאת 'הליקון' לארץ, ומכיל 33 רצועות: "האוסף סובל מפחדנות ומחוסר דיוקים בולטים...חבל ששיקול מסחרי ברור עמד לנגד עיניו של מי שאיגד את הקטעים... ועדיין, אולי בזכותו עוד אנשים ייחשפו לעולמו המופלא של הפרוג". גם יוסי חרסונסקי כתב על האלבום.
שם הדיסק הכפול: Wondrous Stories: 33 Artists That Shaped The Prog Rock Era.
הדיסק נמכר בחנויות המוסיקה בארץ, במחיר של 90-100 שקלים.



1 אוגוסט:   להקת יס תיכנס להקלטות באוקטובר 2010, ואמורה להוציא אלבום חדש בקיץ 2011. הסולן והמנהיג-לשעבר ג'ון אנדרסון לא ישתתף בהקלטות ובהופעות. בראיון למגזין 'פרמיר גיטר' (אוגוסט 2010), גילה הגיטריסט סטיב האו שהזמר הקבוע של יס מעתה הוא בנואה דיויד (קנדי, יליד 1966). ג'ון אנדרסון, מצידו, ממשיך להופיע בנפרד עם ריק ווייקמן. ההרכב הנוכחי של יס: סטיב האו (גיטרות), כריס סקווייר (בס), אלן ווייט (תופים), בנואה דיויד (שירה), אוליבר ווייקמן (קלידים).



24-25 יולי (שבת-ראשון):   פסטיבל היי-וולטג' (High Voltage) בלונדון מציע איחוד של להקת אמרסון לייק פאלמר, וגם במת 'פרוג' עם שלל להקות רוק מתקדם: טרנסאטלנטיק, מריליון, אופת', אסיה, ארג'נט, סטיב האקט, מאגנום, פנדרגון, פוקוס, אוריה היפ, זאפה מנגן זאפה, וישבון אש, טאצ' סטון, דה ריזונינג.



24 יולי (מוצ''ש, 21:00):   להקת סיסטמה טליון (Systema Telion) בהופעה עם אופרת רוק מקורית - מועדון ברזילי (רחוב הרכב 13, תל אביב). כרטיסים ב-30 שקלים במכירה מוקדמת, 40 שקלים בקופה. לפרטים נוספים: 054-3025051.



17 יולי (מוצ''ש, 22:00):   להקת הארנב הלבן בהופעה - מועדון תמונע, תל אביב.



14 יולי (רביעי, 20:30):   להקת זאפה מנגן זאפה מגיעה להופעה ראשונה בישראל - האנגר 11, נמל תל אביב. חברי הלהקה: דוויזל זאפה (בנו הבכור של פרנק זאפה) - גיטרות; שילה גונזלז - סקסופון, חליל, קלידים ושירה; כריס נורטון - קלידים; פיט גריפין - בס; בילי הלטינג - כלי הקשה; ג'יימי קיים - גיטרה; ג'ו טראוורס - תופים; בן תומאס - שירה. מחירי כרטיסים: 400 שקלים לקדמת הבמה, 300 שקלים מאחורי קדמת הבמה, ו-200 שקלים לכל שאר האיזורים, ביניהם איזור העמידה. ב-22 ביוני יוציא דוויזל זאפה אלבום כפול (Return of the Son of) ובו 14 קלאסיקות זאפה בביצוע ההרכב של דוויזל, שזכה בפרס ה'גראמי' ב-2009. המופע בישראל הוא הפקה משותפת של 'האוזן השלישית' עם טריפל פנקשן. הנה ראיון ב-ynet עם דוויזל, וגם ראיון ב'עכבר העיר' עם דוויזל.



13 יולי (שלישי, 21:00):   מפגש עם דוויזל זאפה, בנו של פרנק זאפה, במועדון אוזנבר בתל אביב (קינג ג'ורג' 48). שעתיים של סיפורים ממקור ראשון, בלי מוסיקה. מחיר כרטיס לאירוע זאפה מספר זאפה: 70 שקלים. מחיר מוזל: 40 שקלים למי שקנה כרטיס להופעה בהאנגר, יום למחרת.



12 יולי (שני, 22:00):   הרכב קאברים ישראלי ליצירות רוק מתקדם - באבל באת' (Bubble Bath): הופעה במועדון שבלול ג'אז, האנגר 13, נמל תל אביב. חברי הלהקה: רונית לוי ורותם מלכה - שירה; נדב צ'אקי שקד, מתי אוליאל - גיטרות; יניב שליו, יונתן מימיון - באס; דב רוזן, יואב ווינברג - תופים; רע מאיר - חליל צד, סקסופון; ארנון שרון - קלידים; ד"ר ארנון פלטי - טרומבון.



7 יולי (רביעי):   להקת פורקיופיין טרי מגיעה לישראל להופעה אחת - גני התערוכה, תל אביב. להקת חימום: אטליז. כרטיסים: הדרן. מחיר כרטיסים: 279/289 שקלים. רשימת השירים תורכב מן האלבום האחרון (The Incident) ומכל שאר אלבומי הלהקה מהשנים האחרונות.



8 יוני (שלישי):   להקת ג'טרו טאל (Jethro Tull) הסירה את ההופעות הישראליות מלוח ההופעות המוצג באתר הרשמי של הלהקה. הסיבה להסרה: תגובות שליליות ממעריצי ג'טרו טאל ברחבי העולם. שלוש ההופעות בישראל, שהוחבאו משאר מעריצי הלהקה, יתקיימו כמתוכנן, בתאריכים 6, 7 ו-9 באוגוסט, באמפי שוני, אמפי קיסריה ובירושלים - בהתאמה. בתחילת חודש יולי החזיר איאן אנדרסון, מנהיג הלהקה, את ההופעות בישראל לאתר הרשמי.



2 יוני (רביעי):   ליאור פרנקל מגיע לישראל להופעה חד-פעמית במועדון לבונטין 7 בתל אביב, שבה יבצע חומרים של להקת פרווה חמה וחומרים חדשים. המוסיקאים: אורן בן אבי - סקסופון; מתן גוב ארי -חצוצרה; איתי טרגנו - קלידים; נועם ורדי - בס; עדן בכר - תופים; ליאור פרנקל - גיטרה, שירה.



28 מאי (שישי):   הראפר קנייה ווסט (Kanye West) מסמפל את קינג קרימזון (מתוך היצירה 21st Century Schizoid Man), בסינגל חדש שהוציא לאור (Power), ושיופיע באלבומו החמישי החדש. תודה למר גדי רוסק על הידיעה.



27 מאי (חמישי):   רוג'ר ווטרס (סולן ומנהיג פינק פלויד לשעבר) מודיע על תאריכי ההופעות באירופה 2011במסגרת סיבוב ההופעות העולמי של 'החומה'. לא ידוע עדיין על הופעה בישראל. צפויים להתפרסם תאריכים נוספים באירופה ובאיזורים נוספים בעולם. הסיבוב האמריקני ייפתח בספטמבר 2010. ווטרס כתב את 'החומה' ב-1979.



22 מאי (שבת):   התאבד ירון ברודרסון (הידוע גם בשם ירון ברודי), נוכל סדרתי ידוע לשמצה, מושא תחקיר מקיף שהתפרסם באתר זה מאז חודש מרץ 2006.



27 אפריל (שלישי):   הגיטריסט ינגוויי מלמסטיין מגיע לישראל, להופעה אחת - האנגר 11, תל אביב. מלמסטיין משלב וירטואוזיות קלאסית ובין סגנון הבי-מטאל מהיר במיוחד.



26 אפריל (שני, 20:40):   להקת סוסיתא בהופעה - מועדון סאבליים. ניתן להאזין לחומרי הלהקה באתר בנדקמפ.



17 אפריל (מוצ''ש):   להקת הדבשות בתל אביב - מועדון בארבי, רח' קיבוץ גלויות 52. כרטיסים: 50 שקלים.



12 אפריל (שני):   סולן ומנהיג פינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, מודיע באופן רשמי על יציאה לסיבוב הופעות עולמי שבו יבצע את 'החומה', אופרת הרוק שכתב ב-1979, בשלמותה.



14 מרץ (ראשון):   נסגר פורום רוק מתקדם באתר תפוז. לכתבה המלאה על סגירת שני הפורומים לרוק מתקדם בישראל.



12 מרץ (שישי, 22:00):   רוקולנוע בסינמטק חיפה - מוקדש ל'החומה' של פינק פלויד - הרעיון של רוג'ר ווטרס, האלבום של פינק פלויד וסרט הקולנוע של אלן פארקר.



8 מרץ (שני, 22:00):   להקת הארנב הלבן בהופעה - קוקה בר, באר-שבע.



7-8 מרץ 2010  (ראשון, שני):   אלן פרסונס בישראל - שתי הופעות בהיכל התרבות, תל אביב. הפקה וכרטיסים: הדרן. מחירי כרטיסים: 190-350 שקלים.



23 פברואר 2010 (שלישי, 21:30):   להקת הדבשות בתל אביב - מועדון בארבי, רח' קיבוץ גלויות 52. כרטיסים: 50 שקלים.



10 פברואר 2010 (רביעי, 22:00):   גמלים בכרמל: להקת הדבשות בהופעה - מועדון הביט, שדרות הנשיא 124, חיפה. כרטיסים במכירה מוקדמת דרך 'קופות העיר' - 50 שקלים בטלפון 077-7000555. כרטיס בערב המופע: 60 שקלים.



31 ינואר (ראשון, 22:00):   להקת סוסיתא בהופעה חגיגית- מועדון תמונע. ההופעה תכלול חומרים מאלבום הבכורה שיצא לפני כארבע שנים וגם חומרים מהאלבום הבא. הלהקה מבטיחה הפתעה בהופעה, אך לא מוכנה לגלות פרטים נוספים. ניתן להאזין לחומרי הלהקה באתר בנדקמפ.



29 ינואר (שישי, 22:00):   להקת הארנב הלבן בהופעה - בלום בר, תל אביב.



14 ינואר (חמישי):   אסף קפלן מסכם את אלבומי הרוק המתקדם הישראליים של העשור האחרון, במסגרת תוכנית הרדיו הפרוגרסיבית שלו ברדיו קול הקמפוס בתל אביב (106fm), שחרזאדה, בצהריים (12-13).



11 ינואר (שני, 20:00):   להקת הארנב הלבן בהופעה - מועדון שברולט, חולון. הלהקה החלה למכור את אלבום הבכורה שלה ברשת: 30 שקלים להורדה, 50 שקלים להזמנת דיסק.



8 ינואר (שישי):   להקת פיי-קיו הישראלית (Pie Q) מוציאה לאור את אלבום הבכורה שלה, במתכונת EP חופשי להאזנה ברשת. שם האלבום: פיס אוף קייק (Piece of Cake). חברי הלהקה: ספיר פוקס - שירה; גיא מאירי - גיטרות; יובל ברוסילובסקי - קלידים; גיא ברנפלד - בס; שלו סרור - תופים. סגנון מוצהר: פרוגרסיב מטאל אקלקטי. השפעות מוצהרות: איטליז, דרים ת'יאטר, פורקיופיין טרי, רדיוהד.



3 ינואר (ראשון, 20:40):   להקת סוסיתא בהופעה ראשונה ל-2010. מועדון סאבליים (שלמה 53 תל אביב).



2 ינואר 2010 (שבת, 21:30):   בוטלה הופעת להקת הדבשות שהייתה אמורה להתקיים במועדון ברזילי בתל אביב. סיבת הביטול: צו סגירה שהוגש נגד המועדון על ידי המשטרה. הלהקה הודיעה על הביטול יום אחד לפני המופע.



תחילת ינואר 2010 (תאריך מדויק לא ידוע):   שלמה גרוניך מוציא לאור את 'המיטב' - אוסף משולש המכיל 71 קטעים, ביניהם רבים שמעולם לא יצאו לאור. בין החומרים המעניינים: קטעים אינסטרומנטליים, קטעים פרוגרסיביים משנות השבעים, יצירות שכתב לתיאטרון ולקולנוע. האוסף יוצא ב-NMC ונמכר באינטרנט במחיר 70 שקלים.




יש לכם משהו חשוב לספר?
אלבום? הופעה?
שמועה? רכילות?
הודעה לעתונות?
שלחו דוא"ל עכשיו
או התקשרו ישירות לעורך האתר, אורי ברייטמן: 0522-470-282

שלחו דואר אלקטרוני - חדשות רוק מתקדם או כל הודעה לעתונות רלוונטית





אודות האתר / הספר / עמוד ראשי / חדשות ואירועים / ביקורות אלבומים / להקות ואמנים

Email: uribreitman@gmail.com