רוק מתקדם - מדריך עברי - חזרה לעמוד פאי-קיו
המדריך העברי לרוק מתקדם - חדשות, ביקורות, להקות, מאמרים, ראיונות, ביוגרפיות - כל מה ש'פרוגרסיב'
רוק מתקדם > אמנים ולהקות > פאי-קיו

להקת פאי-קיו
האלבום 'פיס אוף קייק'
פאי-קיו

Pie-Q

ההופעות הבאות של פאי-קיו:
14 ינואר 2015 - מופע 'איחוד' מפתיע, לרגל חופשה בישראל של הבסיסט גיא ברנפלד.
יום רביעי, 14/1/15, מועדון לבונטין 7, תל אביב.
מחיר כרטיס בקופה: 40 ש'.

דף הפייסבוק של פאי-קיו

עמוד הבנד-קאמפ של פאי-קיו

הופעות קודמות ואירועים מן העבר

23 נובמבר 2013, מוצאי שבת, 'תמונע', שונצינו 8 תל אביב (22:00). מופע פרידה מן הסולנית ספיר פוקס, שיוצאת לדרך עצמאית אחרי 5 שנות פעילות עם פאי-קיו. כרטיס: 40 ש'. לאחר הופעה זו, נכנסה הלהקה לסוג של תרדמת, לאורך כל שנת 2014.

25 אפריל 2013, יום חמישי, 'בית היוצר', נמל תל אביב (20:00 פתיחת דלתות; 21:00 תחילת הופעה). כרטיס: 30 ש'. זו הופעה אחרונה לפני שהלהקה נכנסת להקלטות אלבום הבכורה המלא שלה (אחרי ה-EP).

11 פברואר 2013, יום שני, תיאטרון תמונע (רחוב שונצינו 8), תל אביב

1 פברואר 2013, מועדון הצוללת הצהובה, ירושלים (ערב משותף עם להקת דיסטורטד הרמוני).

15 אוקטובר 2012, מועדון לבונטין 7, תל אביב.

5/9 (שישי): במסגרת פסטיבל פרוגסטייג' 2012, חוף דוגל (לונה גל)

12/6 (יום שלישי): הופעה במועדון אוזן-בר, קינג ג'ורג' 40, תל אביב. הלהקה מבטיחה עיבודים חדשים. מחיר כרטיס: 40 שקלים בלבד.

27/6 (יום רביעי): הופעה במסגרת ערב דרים ת'יאטר, עשור להקמת מועדון המעריצים הישראלי, Ytsejammers Israel , במועדון הסאבליים. הערב יכלול גם הופעה של של להקת סיסטמה טליון (Systema Teleion).

25/5, מועדון הכוכב השמיני, הרצליה - הופעה משותפת עם אטליז ו'בריין קנדיז' (Brain Candies).

13 פברואר 2012 (יום שני, 22:30), מועדון לבונטין 7, תל אביב.

ביום רביעי, 8 פברואר 2012, ב-18:00 בערב שודר ב"קול הקמפוס" 106FM ראיון וסשן חי עם הלהקה, של 7 שירים שהוקלטו שם לייב.

אלבום הופעה חדש: פאי-קיו הוציאה מיני-אלבום בהופעה חיה (The Pie is Alive), מההופעה במועדון 'בארבי' תל אביב (9/1/12). האלבום כולל טעימה מחומרים חדשים, שלא הופיעו ב-EP של פאי-קיו.

יום שני (21:00), 9 ינואר 2012, מועדון בארבי תל אביב, במסגרת ערב לזכרו של אריק חייט.

יום שני, 5 דצמבר 2011, מועדון לבונטין 7, תל אביב.

פסטיבל אינדי-נדב 2011, שהתקיים ב-27 בנובמבר. הלהקה זכתה ב'אינדיסקר'.

גיא ברנפלד, הבסיסט של פאי-קיו, השתתף בסרטון ישראלי שזכה למליוני צפיות תוך זמן קצר ב-YouTube. הסרט הוא 'אינטרנט-מדלי', מחרוזת-מחווה ל-40 בדיחות אינטרנט מפורסמות מן השנים האחרונות.

הופעה באוקטובר: פסטיבל ביאנלה לאמנות עכשווית, אירועי סוכות 2011, ב-16/10.

בוטלה ההופעה שלאחריה: 17 אוקטובר 2011, פסטיבל המטאל Black Horizons Fest 2, הרצליה (לא תתקיים).

הופעה בספטמבר: 12/09/11, פאב המקלארנס, רחוב בן גוריון 33, הרצליה (כניסה חינם).

הלהקה נתנה הופעת-אורח בתחרות להקות צעירות במועדון הכוכב השמיני בהרצליה.

באמצע יוני 2011 מצאה הלהקה גיטריסט חדש: טל שנהב. הוא לומד את השירים, והלהקה מתכננת הופעות והקלטות אלבום בכורה מלא בקרוב.

בוטלה ההופעה ב-29 במאי 2011 (אוזן-בר, ת''א) בגלל עזיבת הגיטריסט גיא מאירי באפריל 2011.

ההופעה הראשונה לשנת 2011: יום חמישי, 13 ינואר, מועדון סאבליים, תל אביב (הופעה משותפת עם להקת 'קי אוף דה מומנט' של עדן רבין).

חברי ההרכב

  • ספיר פוקס - שירה
  • טל שנהב - גיטרות
  • יובל ברוסילובסקי - קלידים
  • גיא ברנפלד - בס
  • שלו סרור - תופים

ראיון עם הלהקה

פורסם: 9 ינואר 2011 | מאת: אורי ברייטמן

1) קודם כל, השם של הלהקה (פייקיו). זה נשמע כמו נסיון לשלב משהו מתוק וטעים עם אינטליגנציה, האמנם?

יובל: נראה שקלעת בול. השם הקודם שלנו היה 'דיאפגרמה לנדסקייפ' (Diaphragma Landscape) ולא אהבנו אותו, בלשון המעטה, אז חיפשנו שם חדש. שרידים של השם הקודם עדיין אפשר לשמוע בשיר "Squares" מהאי.פי. מה זה אומר? בתרגום חופשי זה "הנוף הנכון" – את המילה דיאפרגמה העדפנו לפרש כסרעפת ולא כאמצעי למניעת הריון כמובן... מכיוון שסרעפת זה המקום הנכון להפיק ממנו את הצליל – דיאפרגמה לנדסקייפ זה "הנוף הנכון".

בקשר ל-Pie Q – אחרי אינסוף הצעות, התחבטויות וריבים על איך יקראו לנו (שמות כמו Cookies & Jack או What Army קפצו למשל) – ספיר פשוט שלפה את השם משום מקום כשטיילנו ברחוב.

ספיר: זו היתה מן זריקה לאוויר בלי חשיבה מוקדמת ומתעמקת. חשבתי על המילה איי קיו ואיך אפשר לשחק איתה, ממש כמו שאנחנו משחקים עם המוסיקה שלנו - השם כבר קיבל את המשמעות לאחר שהחלטנו לאמץ אותו.

יובל: המשמעות היא כמובן בשילוב בין האינטליגנטי לילדותי, בין המתוחכם לטיפשי – ממש כמו המוזיקה שלנו. זה פאקינג IQ ועוגה! להניח בצד את העובדה שאחרי חיפוש מהיר בגוגל מגלים שזה גם Physical, Intellectual and Emotional Quantity על פי איזשהו אתר ביזארי. וגם כמובן תור לפאי בתרגום ישיר משמיעה באנגלית (Pie Queue).

2) עכשיו כשאנחנו סגורים על השם, בואו נברר כמה פרטים. מי בדיוק הקים את הלהקה, ז"א הגרעין המייסד? מתי זה קרה? איפה? ואיך התגבשה הקבוצה של ימינו?

גיא: אני וספיר הקמנו אותה, למעשה. ניגנו יחד באיזו הופעת התרמה ארצית ודיברנו על כמה היינו שמחים לנגן ביחד בהרכב. הייתה בנינו כימיה מצוינת. יובל וברן (הלא הוא הבסיסט גיא ברנפלד, כמובן) היו איתנו במגמת המוסיקה בתיכון חדש הרצליה. מהמגמה בתיכון מקביל ייבאנו את המתופף הראשון – גיא איילון.

להקת פאי-קיו


יובל: הסיפור שלנו עם מתופפים היה סיוט עד ששלו (סרור) הגיע. ממש כמו ספיינל טאפ רק בלי הקטע של המוות.

ספיר: אחרי גיא איילון הגיע דן מאיו, שאותו יובל וגיא מאירי הביאו מלהקת Fאנק שהיתה להם באותה תקופה – Fאנטה. איתו הקלטנו למעשה את שני הבונוס טראקס שמופיעים באי.פי – 'סאמר הייז' (Summer Haze) ו-'מונסטרס סאונד' (Monstrous Sound).

יובל: גם הוא לא החזיק הרבה זמן. אור מעוז, עוד חבר מהמגמה החליף אותו (למרות שהוא במקור בכלל גיטריסט...) ואחרי הגיוס שלו – שוב היינו בחיפושים. ברן הביא איתו את שלו, שהוא הכיר בסדנאות ג'אז של אוניברסיטת ברקלי ובית ספר רימון בפסטיבל הג'אז באילת, היתה כימיה מטורפת, החלפנו את השם לפאי קיו, הקלטנו את "Piece of Cake" ואיך אומרים? דה רסט איז היסטורי.

3) האם גיא ברנפלד הוא בנו של בן ברנפלד, איש המסטרינג המפורסם?

גיא: נכון מאוד. היה לנו את הכבוד לעבוד עם בן ברנפלד, אחד מהראשונים שעשו מאסטרינג דיגיטלי בארץ. למזלנו, לא היה קשה לשכנע אותו כי הבן שלו הוא בסיסט הלהקה.

4) ברשימת ההשפעות שלכם אתם מונים את פורקיופיין טרי (ומזכירים את השם במפורש בליריקס), דרים ת'יאטר, מיסטר באנגל, איטליז, מארס וולטה, סימפוני-אקס, קינג קרימזון (כנ"ל, מוזכר בליריקס), פאניק אנסמבל, אופת', לד זפלין, פינק פלויד, ליקוויד טנשן אקספרימנט "ועוד". אבל תכל'ס, כשספיר שרה אתם נשמעים כמו איטליז, וכשהיא מפסיקה לשיר אתם נשמעים כמו דרים - מה תעשו בבעיית המקוריות, שאיתה למעשה מתמודדת כל להקה?

יובל: אני רואה שעלית על עניין אזכור ההשפעות בליריקס...

גיא: רק לפרוטוקול – יובל לא אזכר שם רק את פורקיופיין טרי וקינג קרימזון, אלא גם את אטליז ודרים ת'יאטר ("…Dreaming about Butcher Shops").

ספיר: ועכשיו לתשובה - כל להקה מתחילה מכיוון מסוים ומהשפעות שסובבות כל חבר בהרכב. מה שיפה בנו זה שיש לכל אחד מאיתנו טעם שונה מאוד ובכל זאת המון קווים משיקים. זה מה שנותן לנו את הסאונד שלנו.

יובל: אני גם לא יודע אם הטענה לגבי אטליז ודרים ת'יאטר נכונה. ההשפעות שלנו הן לא סוד, כמובן, אבל אנחנו לא חושבים על זה במובן של "כשספיר שרה" או "כשספיר לא שרה". המתכון למוזיקה הוא פשוט: מה שאנחנו אוהבים לנגן או לשמוע בבית, נכנס לבלנדר. מפעילים על העוצמה הכי גבוהה, שמים דיסטורשן וזה מה שיוצא.

גיא: מעבר לזה – הייחודיות נמצאת בשילוב שבין הפרוג מטאל שכולנו אוהבים לבין מוזיקה אלטרנטיבית, קליטה או פופית יותר. להיות מתוחכמים בלי להיות מתחכמים.

5) לזמרת, ספיר, יש מבטא אנגלי-אמריקני מאוד מוצלח. איך בדיוק היא עושה את זה? יש לה רקע בחו"ל? חיה בארה"ב קצת? היא לא מעדיפה לשיר בעברית?

ספיר: תודה, תמיד מחמיא לי לשמוע. לא פעם ראשונה שחושבים שאני במקור מארה"ב, אבל אני לא. קל לי יותר לכתוב ולהתבטא באנגלית, למרות שזו לא שפת האם שלי. כנראה שההאזנה למוזיקה אנגלית כל השנים האלה פשוט נכנסה לי לדם, בזמן שכשאני כותבת בעברית זה יוצא מאולץ ופלצני לפעמים."

6) הליריקס שלכם עוסקים קצת במזרח התיכון ('ערבסק קיס'), אבל אתם ממש רחוקים מהכיוון של אורפנד לנד. איך אתם מתכוונים להתבלט בסצינה הבינלאומית, כאשר יש כ"כ הרבה הרכבי פרוג-מטאל עם זמרות?

יובל: העניין הוא שאנחנו לא מחפשים גימיק. אנחנו לא שמים את עצמנו במדף הסופרמרקט של המוזיקה ל"הרכבי פרוג-מטאל עם זמרות" או "הרכבים שמנצלים את המזרח-תיכוניות שלהם כדי להצליח". אנחנו פשוט מנגנים מוזיקה שאנחנו אוהבים – משתדלים שתהיה אקלקטית, שהלחנים יהיו משויפים, שהעיבודים יהיו מעניינים והנגינה מרשימה. אם זה הלך – מה טוב. אם לא – תמיד יש את אורפנד לנד.

7) הוצאתם EP עם 6 שירים. למה לא לקחת נשימה, להוציא עוד 2-3 שירים ולשחרר אלבום מלא? כי יש בעיה בהתייחסות ל-EP בעולם.

גיא: נורא רצינו להוציא את החומר שהיה לנו ביד. בדיעבד, זו היתה בחירה נכונה. החומר החדש שאנחנו מנגנים בהופעות בנוסף לשירים שבאי.פי נשמע קצת שונה. יהיה מאולץ לדחוק את הכל לאלבום אחד רק בשביל שנקבל התייחסות בעולם.

יובל: חוץ מזה, היום כשהדיסק מת, ואנשים גם ככה מעדיפים להוריד שירים ולא אלבומים דרך האינטרנט, זה לא באמת משנה. אם יש לך ארבעה שירים טובים ביד, חבל לכתוב עוד שישה באופן מאולץ רק כדי למלא אלבום. צריך לבחור רק את הטובים ביותר –בשלב הזה היו לנו ארבעה שירים שעמדנו מאחוריהם ב-100% ועוד שני בונוס טראקס שהקלטנו עם המתופף הקודם. אז העדפנו להוציא את זה כ-EP היום כבר יש הרבה יותר, ואנחנו מחכים להקליט אלבום כשיתאפשר.

8) אם אפשר להיות קצת קטנוני, האם זה נכון שב'ערבסק קיס' יש מעבר הרמוני שנכתב בהשראת דרים ת'יאטר (אחד האלבומים האחרונים שלה), וליתר דיוק שרשרת אקורדים שעליה אחראי ג'ורדן רודס? ואם להמשיך את השאלה, האם הקלידן שלכם מעריץ את ג'ורדן רודס והסאונדים שלו?

יובל: אם להיות כנה – לא... אני מעריך מאוד את רודס - הוא גאון טכני, הוא מבריק, הוא מצחיק - אבל הוא, ודרים ת'יאטר בכלל הם לא כוס התה שלי (זה התחום של גיא ברנפלד).

אני משתמש בסאונדים האלה כי זה מה שנראה לי מתאים. דווקא החיבה שלי היא לסאונדים "חמים" יותר ופחות מסונתזים. כשסינתיסייזר מנסה לחקות כלי אקוסטי זה יכול לעשות לי חררה מדי פעם. אם כבר מחפשים סאונד אלקטרוני, אז אלקטרוני עד הסוף. הקלידנים שהשפיעו עליי דווקא מגיעים פחות מהז'אנר של הפרוג ויותר מהג'אז והבלוז – הוראס סילבר, ת'לוניוס מונק, הרבי הנקוק, ווינטון קלי, ריי צ'ארלס, ביל אוונס. וגם ג'ון לורד, ריצ'רד ברביירי, ריק ווייקמן ואחרים מעולם הרוק.

9) כמה הופעות היו לכם עד היום? איפה? איך הגיב הקהל? אילו תגובות חוזרות על עצמן? אילו הופעות מתוכננות בעתיד? מה השאיפות הגדולות, או יותר נכון – החלום הגדול?

ספיר: את מספר ההופעות אני לא חושבת ששספרנו , אבל בהחלט אפשר לומר שאת הנסיון שלנו על הבמה צברנו (אפילו חרוז!). מבלי להתרברב, הקהל תמיד פירגן ואפילו הופתע לרוב. היינו בני 16-18 כשהתחלנו לנגן ביחד ואף אחד לא ציפה למה שיקרה כשעלינו על הבמה.

יובל: את רוב ההופעות שלנו עשינו במקום בשם "הכוכב השמיני" בהרצליה. היו גם הופעות באירועים שונים – מימי עצמאות ועד הביאנלה בהרצליה. למען האמת, רק בזמן האחרון התחלנו להופיע בתל אביב. בברזילי ז"ל, בסאבליים... כל מועדון שיציע לארח אותנו, אנחנו נשמח. התכנון הוא כמובן גם לצאת מאזור המרכז ולהופיע בכל מקום.

גיא: סוד קטן...אנחנו אפילו מנגנים מדי פעם ג'אז בחתונות.

ספיר: החלום הגדול ביותר זה שהמוסיקה שלנו תתפוס בארץ, וכמובן בחו"ל, וזה לא קל כי זה סוטה מגבולות המיינסטרים, למרות שהיום הגדרת המיינסטרים משתנה ליום ליום וכל יום אנשים פורצים גבולות חדשים, ממשיכים לעבוד ולעשות מה שאנחנו אוהבים ולא מתייאשים.

10) אתם בעצם חבר'ה די צעירים. אפשר פירוט גילאים (כי זה נראה כאילו כולם בטווח של 17-20)? האם הצבא לא פגע בהתפתחות של הלהקה? ואיך אתם מתכוונים להתמודד עם היעלמויות של אנשים בגלל גיוס ושירות?

ספיר: האמת היא שטווח הגילאים שלנו הוא דווקא 20-21, אבל כן, אנחנו ללא ספק צעירים.

יובל: כמובן שקשה לתפקד במסגרת הצבאית, אבל זה אפשרי. כמעט כל הזמן שלי מתועל אל התפקיד שלי ככתב המוזיקה של גלי צה"ל. למרות שאני ג'ובניק, השעות שלי הן לא אחידות ואני עובד גם ביום וגם בלילה בלי לדעת את הלו"ז שלי מראש. זה מקשה על קביעה של חזרות והופעות – אבל היי! בינתיים זה הולך יפה.

גיא: כל אחד עסוק במשהו. שלו מתופף בלהקת חיל האוויר, ברן נמצא בעיצומו של השירות הלאומי...

ספיר: אני את השירות הלאומי שלי סיימתי לא מזמן.

גיא: ואני, בתור המבוגר האחראי לומד ביולוגיה באוניברסיטה. אתה יודע – ממוזיקה לא עושים כסף. [הערה: גיא מאירי עזב את הלהקה בסוף אפריל 2011, לטובת לימודי ביולוגיה; הוא הוחלף ביוני 2011 על ידי טל שנהב; המראיין]


להקת פאי-קיו

11) ולסיום, מה יש לכם לומר להגנתכם?

יובל: אנחנו פאי קיו. אנחנו אוהבים פסטה, טיולים ארוכים לאור ירח ושילוב בלתי אפשרי בין כל הסגנונות בעולם, עם חיבה קלה למשקלים שבורים. בואו להופעות שלנו, בתל אביב ומחוצה לה. מדי פעם אנחנו מביאים עוגה אמיתית.



תגובות על פאי-קיו


תגובות ישנות על פאי-קיו בארכיון באתר


 האזנה חופשית לאלבום של פאי-קיו ורכישה דיגיטלית

 הפייסבוק של פאי-קיו

 להקות רוק מתקדם


אודות האתר / הספר / עמוד הבית / חדשות ואירועים / ביקורות אלבומים / להקות ואמנים

Email: uribreitman@gmail.com

Mitkadem.co.il