דו"ח
נירפסט 2002 שלום
לכולם. חזרתי. האמת שחזרתי כבר לפני שבוע (יולי 2002) אבל גודל המשימה של תיאור הארוע ייאש אותי ודחיתי אותו שוב ושוב.
סמל הפסטיבל בעיצוב רוג'ר דין נו, אז איך היה ? היה נפלא. נירפסט הוא מסוג הארועים שבהם הסכום עולה בהרבה על סך חלקיו - ההופעות, המקום, האמנים, מכירות הדיסקים, המוני המעריצים ומעל לכל הארגון המושלם של הארוע יוצרים חויה יחודית.
להקת מיריודור שלישיים עלו איסילדורס ביין (Isildur’s Bane), הלהקה הפיבוריטית שלי. בחלק הראשון של ההופעה נתנו מגוון קטעים ותיקים שלהם שהיו נהדרים ומגובים בחצוצרה ונגן כלי הקשה מרשים. בחלק השני נוגן חומר חדש שהיה מורכב משירים. כן, עם זמר. כמי שמכיר היטב את החומר של הלהקה ושידע שהחומר החדש ינוגן לא ממש ידעתי למה לצפות והייתה לי תחושה רעה. הסגנון של הלהקה מורכב מדי ועל פניו לא מתאים לשילוב עם שירה. אני חייב לציין בצער שהתוצאה הייתה עוד יותר גרועה ממה שצפיתי. הזמר נשמע כמו זמר פופ שמאלצי וסגנון הקול והשירה שלו לא מתאים בכלל לרוק מתקדם, שלא לדבר על איסילדורס ביין. הציפיות שלי מהאלבום הקרב ירדו פלאים.
להקת איזילדורס ביין להקת
אקולין (Echolyn) שעלתה אחריהם (ארבעים וחמש דקות הפסקה בין להקות) עשתה לדעתי שגיאה דומה. אחרי חצי שעה של שירים מוכרים ומצוינים הם בצעו את היצירה החדשה שלהם
להקת אקולין הלהקה המסיימת לאותו יום היתה נקטר (Nektar) שהייתה לחלוטין לא מוכרת לי, ולאחר ששמעתי אותה קשה לי להגיד שהחמצתי משהו - רוק פומפוזי ורגיל בהחלט. לאור זאת הופתעתי לגלות את כמויות המעריצים הרבים של הלהקה. מסתבר שהלהקה התפרקה בסוף שנות השבעים בערך והחליטה לעשות הופעת איחוד חד-פעמית בפסטיבל בשביל הכיף ולצורך תעוד בדי.וי.די. לזכותם יאמר שלמרות הציפיות הנמוכות מהביצוע (לא ניגנו עשרים שנה), החבר'ה הפתיעו ובהחלט נתנו את כל מה שהיה להם; רק חבל שמה שהיה להם לא היה ממש מעניין.
להקת נקטר מותשים מיום ארוך, ויתרנו על הופעה נוספת של מאסטרמיינד (Mastermind) באחד מהמועדונים בעיר ונסענו לאגור כוח למחרת. דרך אגב, למי שמקבל את הרושם של עיר גדולה עם חיי לילה תוססים - טעות גדולה בידכם. טרנטון היא עיר שוממת ומשעממת ואני מהמר שהפסטיבל היה הארוע המרכזי של החודש בה. הרחובות הכילו בעיקר חבר'ה מהפסטיבל, ומלון מריוט, שאירח את האמנים והיה צמוד לאולם היה מלא לחלוטין בחובבי פרוג. קוריוז משעשע היתה מוזיקת הרקע במלון - אלבום אקוסטי של נעימות פרוג מנוגנות ע"י סטיב האקט. האלבום פשוט נוגן ב"לופ" (loop) כל ימי הפסטיבל ולא יכולנו להתאפק מלצחוק כל פעם שנכנסנו למלון. השמועה סיפרה שסטיב האקט התלונן שנמאס לו לשמוע את עצמו מנגן כל פעם שהוא נכנס לשרותים...
פיי הייסטינגס מלהקת קראוון מעבר
להופעה הטובה הקהל קיבל את הלהקה בחיבוק אדיר. כל סיום קטע גרר אחריו עמידה של כל הקהל על הרגליים עם מחיאות כפיים סוערות במשך דקות. באתר הפסטיבל מספרים המארגנים שלאחר ההופעות נגשו אליהם חברי קראוון ואמרו שלא זכור להם קהל אוהד כל כך במשך כל שנות פעילותם. את
הפסטיבל חתמה הופעתו של הגיטריסט אקס-ג'נסיס סטיב האקט (Steve Hackett). גם ההופעה הזו הייתה בעיני חידה ולא היה לי ברור למה לצפות. אני שמח לומר שגם כאן הופתעתי לטובה. ההופעה התקיימה במסגרת סיבוב ההופעות של 'דארק-טאון', האלבום משנת 1999 Darktown ולפיכך העיצוב של הבמה היה דרמטי בהתאם. קטע הפתיחה שלDarktown היה גם הוא דרמטי ואפל והתאורה השאירה את האקט חצי מוסתר. האקט נתן הופעה מגוונת מאוד שכללה קטעים מאלבומים מוקדמים שלו כמו 'ספקטרל מורנינגס' Spectral Mornings מ-1979, קטעים רבים של ג`נסיס, קטעים מאלבומים מאוחרים ואפילו קטע מהאלבום הקלאסי של סאטי (Satie) שנוגן ע"י גיטרה קלאסית וחליל. סיום ראוי בהחלט לפסטיבל נירפסט.
סטיב האקט - סוף הפסטיבל נירפסט
2004 - כל הביקורות של הקהל נירפסט 2003 - בעיניו של דן ליימן-קנדי קרן שטובר מספרת על נירפסט 2000 ג'ון פטרסון מגלה את נירפסט 1999 |
אודות האתר / לעמוד הראשי / חדשות ואירועים / ביקורות אלבומים / להקות ואמנים
Email: uribreitman@gmail.com