פרוגראסיקול הקמפוס 106FM באיזור ת"אכל יום רביעי בערב (20:00-22:00)עדכון אמצע אוגוסט 2006: אסי הודיע שהתוכנית ''פרוגראסי'' מסיימת את דרכה אחרי חמש שנים. בשם כל המאזינים הפרוגרסיביים שמצאו בתוכנית מפלט משובח מן המיינסטרים -- תודה, אסי, על כל העבודה הפרוגרסיבית הקשה שלך.מאז הפך הרוק המתקדם "בלתי אופנתי" בשלהי שנות השבעים, החל הרדיו הישראלי להתעלם לחלוטין מן הסגנון שהיה פופולרי יחסית בתחילת העשור. לכן שמחו מאוד יושבי פורום הרוק המתקדם בפורטל נענע לקבל את הודעתו של אסי זיגדון, שהיה באותה תקופה סטודנט תל-אביבי במכללה למינהל ושדרן צעיר בן 26 שבתאריך 25 בספטמבר 2001 הוא עולה עם תוכנית רדיו שלמה המוקדשת לרוק מתקדם. תוכנית רדיו? איפה? בגלי צה"ל? בקול ישראל? אולי בשמונים ושמונה אף-אם? לא, הוא אמר לנו. יש רדיו סטודנטים חדש שנקרא 106 "קול הקמפוס", יוזמה משותפת של קול ישראל והמכללה למינהל תחת השם 'הרדיו החינוכי'. זהו אמנם רדיו 'מקומי' בטווח השידורים שלו (תל-אביב והסביבה), אבל החופש שניתן לו היה עצום: בלי פרסומות, בלי חדשות (כמעט), בלי אילוצים מסחריים, בלי עורכי-על שקובעים מהו ה'פלייליסט' (Playlist היא רשימה פנימית אותה קובעים מנהלי התחנה, ולפיה רק מה שקיים בפליי-ליסט ראוי להשמעה). במילים פשוטות: אסי קיבל זמן-שידור וחופש כמעט מוחלט.
בתחילה שודרה התוכנית "פרוגראסי" בימי שלישי בערב, במשך שעה בלבד. לאחר זמן קצר, עברה לימי ראשון וקיבלה שעתיים (בד"כ בין תשע לאחת-עשרה בלילה). אסי ניצל את החופש שניתן לו עד למקסימום: הוא שידר קטעים ארוכים (לפעמים יותר מעשרים דקות!) בלי שום הפסקה, מלל או התנצלות. הוא שידר קטעים שלא היו 'רוק מתקדם לפי הספר', ואף חטף ביקורות קשות ועלבונות מצד 'טהרני רוק מתקדם' שלקחו את התוכנית הזאת ברצינות תהומית. בשבועות הראשונים שידרה 'קול הקמפוס' הצעירה ב'מונו' בלבד. אחר כך התקדמה לעולם הסטריאו, הרחיבה את טווח השידורים שלה ואף איפשרה לכל תושבי הגלובוס להאזין לשידורים באמצעות האינטרנט. התגובות היו אוהדות, והתחנה קיבלה מחמאות רבות בתקשורת. קול הקמפוס נבחרה לתחנת הרדיו הטובה בארץ במגזין DJ העיר. היא הצליחה לגבור על מפלצת ושמה גלגל"ץ וזכתה להתייחסות חסרת-תקדים מצד מאוכזבי ה"פלייליסט" של הרדיו האזורי המנוון.
בהמשך הדרך, ובעזרת חברי הפורום הנלהבים בנענע, קיבל אסי סיוע מקצועי וקשרים עם מוסיקאים מן השורה. כך אירח באולפן, לצידו, עורכים ומומחים שהביאו איתם דיסקים מהאוסף הפרטי שלהם והרבה ידע מצטבר. כמו כן אירח אמנים (נקמת הטרקטור, דני בן-ישראל ועוד) באולפן ואף ערך מופעי 'אנפלאגד' צנועים בשידור חי (בין השאר, גם גרסאות-כיסוי לשירים של רוברט ווייאט ורוקפור). הוא נתן מקום לאמנות מקומית ושידר קטעים נדירים של להקות ישראליות כמו 'פרווה חמה', 'סנהדרין', 'לורד פלימנאפ', 'אשקלון קווילט', 'אטמוספירה', דני בן-ישראל ורבים נוספים. בשלב הראשון, החזיקה התוכנית מעמד למעלה משנה. מאז ועד היום (2005), עבדו כל המעורבים בהתנדבות מלאה. בשישה באוקטובר 2002 נפסקה התוכנית לזמן קצר - אסי הרים מזוודות ונסע להודו ולאמסטרדם. כשחזר, לא המתין יותר מדי: הוא חזר לשדר, בתחילה בימי שני (17:00-19:00), ואחר כך בימי רביעי (20:00-22:00). פרוגראסי חיה ובעטה, הלכה נגד כל החוקים של הרדיו המסחרי, לא שידרה פרסומות ולא ירדה למכנה המשותף הנמוך ביותר. פרוגראסי שרדה חמש שנים בגלל שהייתה בה אהבה אמיתית למוסיקה, ולא נסיון להתפרנס על חשבון כוכבים נולדים. היא הסתיימה באמצע אוגוסט 2006.
רדיו רוק מתקדם - תחנות ושידורים ברשת
אודות האתר / עמוד ראשי / חדשות ואירועים / ביקורות אלבומים / להקות ואמנים / הספר
Email: uribreitman@gmail.com |